Danielle

Ik ben 1 van de eersten die een beroep heeft gedaan op OwerCare. Ik had hun gevonden via internet en om informatie gevraagd. Vanuit het kantoor van OwerCare hebben zij mij toen geholpen met alles regelen via WMO, CIZ en het CAK, zodat ik de nodige hulp en financiële steun kreeg. In het begin waren er 2 dames die hier kwamen schoonmaken en me douchen en allebei waren zij heel behulpzaam en lief. Dat waren de oprichters van OwerCare. Omdat ze het drukker kregen werd me gevraagd of ik het erg vond dat er een nieuw iemand kwam. Ook met haar was het gezellig en ook zij was een goede kracht, altijd vriendelijk en behulpzaam. Ze hebben wel iets te weinig tijd om alles te doen, want normaal moeten ze ook boodschappen doen, maar daar is eigenlijk te weinig tijd voor. Als het toch moet dan maken ze tijd door een andere verdeling die week te maken. Alles gebeurt in samenspraak en alles loopt eigenlijk als een trein. Doordat ik er een hond bij nam heb ik wel afscheid van mijn vaste kracht moeten nemen. Zij was allergisch. Maar er komt nu een nieuwe kracht en dat gaat zo goed tussen ons. Als ik eens iets heb dat me niet zint, dan zeg ik het gewoon en zijn ze ook nooit kwaad. Voor mijzelf wil ik eigenlijk niet meer veranderen, want OwerCare doet echt alles voor je. Regelmatig ben ik depressief en dan praten ze met me , soms ben ik te laat op en dan gaan ze even met mijn hond wandelen. Door mijn fibromyalgie heb ik eigenlijk wel meer zorg nodig, maar ze doen wat ze kunnen op de tijd die ze van WMO en CIZ hebben gekregen en dat lukt prima.

logo owercare

Gaya

Het leven is niet altijd wat men zou verwachten. Een wereld vol gebeuren, regen en zonneschijn. Men hoopt op dingen die de pijn verzachten. Let op mooie dingen en vergeet de pijn. Een luisterend oor of een aardig woord, hoopt men te vinden zo her en der. Zo ook de nodige hulp en of je wordt gehoord. Zo heb ik die plek gevonden en dat is OwerCare.

logo owercare

Mariska

Mijn ervaring met OwerCare, door Mariska. Ik heb pas 3 weken huishoudelijke hulp van OwerCare, maar vanaf het begin af een goed gevoel erbij. Voor mij voor het eerst via P.G.B! Niemand wil afhankelijk zijn van zorg, maar als je chronisch ziek bent is het wel erg fijn als de zorg dan goed geregeld is. Ik heb zelf meerdere chronische aandoeningen en ben dus erg afhankelijk van goede zorg!

Veel slechte ervaringen in het verleden bij andere zorgaanbieders via Z.I.N. Natuurlijk niet alléén maar slecht maar wel erg veel! Nu heb ik vanaf het allereerste contact gemerkt dat bij OwerCare erg betrokken mensen werken, er wordt goed naar je geluisterd en mag zelf aangeven hoe ik het graag wil hebben. Goed gekozen naam dus voor deze betrokken organisatie!!!

Wat mij ook is opgevallen, is dat er meteen iemand bij mij thuis langs kwam voor een kennismakings- en intakegesprek om zo beter in te kunnen spelen op mijn persoonlijke situatie. Dat is in het verleden bij geenéén andere zorgaanbieder ooit gebeurd!

Enige minpunt is dat de WMO besloten heeft mij een lager uurtarief te vergoeden! Lastige start dus meteen ook, maar OwerCare denkt mee en probeert een oplossing te bedenken. Als de WMO het uurtarief niet gaat verhogen, zal ik helaas terug moeten naar weer een Z.I.N aanbieder, wat ik natuurlijk niet wil! Hopelijk komt het goed en kan ik bij OwerCare blijven!

logo owercare